2011. augusztus 21., vasárnap

Barenschützklamm - Ausztria

Kirándulásunk hirtelen ötlettől vezérelve indult. Könnyen megtalálható helyen egy igazán élvezetes, és a hozzá nem szokott embereknek fárasztó túrát jelent.
Graztól Linz felé tartó autópályán haladva Bécs felé kell fordulni, majd Mixnitznél lejönni az autópályáról. Napos idő fogadott minket. A parkolóban megálltunk, majd egyből kezdődött a túra. Az út elején egy étterem, a következő étkezési/ivási lehetőség csak a hegytetőn. Gyermekes család lévén komplett éttermi menüválasztékot cipeltünk magunkkal, amire ez első rendelést rögtön 100 méterrel az indulás után megjött.....

Mentünk tovább ... folyamatosan felfelé ... kiépített túraútvonalon. Az Alpok sziklái, a hegyről lesiető patakkal...

Virágok...

és a hegyi vezetőnk:

Mikor már kellően várjuk a nagy durranást, akkor kb. 2 óra gyaloglás után érkezünk meg a bejárathoz.

Némi belépőt kell fizetni a helyi jegyszedőnek, aki a kis házban üldögélve iszonyatos dohányzással múlatja az időt.
Akkor indulás ...

A sziklafal oldalába épített szűk fa járdán járhatjuk be a hegyet.

Kezdetben hozzászoktat minket ...

Majd bedob a mély vízbe ...

Folyamatosan felfelé kapaszkodunk ...

és nincs visszaút, mert a járda úgy van kiképezve, hogy igazán csak felfelé lehet haladni rajta.

Aki nem bírja a lépcsőzést az ne álljon neki....
Folyamatosan felfelé.

Az első szakasz után azt gondoljuk, mi jöhet még?
Hát egy még iszonyatosabban felfelé.....

A hegy tetejére érve már csak egy itatóhely hiányzik.

Megvan.

Van még feljebb is. A hegy csúcsára vezető út már csak az igazi elvetemülteknek való, sok helyen szó szerint négykézláb kell menni. Ezt a szakaszt mi kihagytuk, és elindultunk visszafelé.
Lefelé menet az út egy része kellemetlen ( mint felfelé is egy szakasz ) ...

Ezt szívesen kihagytuk volna...
Este 8 óra felé érkeztünk vissza a kiinduló helyre, pont sötétedésre.

Mindenképpen ajánljuk azoknak akik szeretik a nehezebb terepet. Egyedi kialakítás, karbantartott útvonalak. Tetszett.

1. Üdv. Nagyon tetszett a beszámoló! Többet olvastam, eddig ez a "legijesztőbb" :-) Ez alapján tűnik igazán keménynek. Hamarosan nekünk is elérkezik az időpont, amikor is nekivághatunk ennek a csodának. Már alig várom :-)

2. Aki nincs hozzászokva a lépcsőzéshez, vagy túlsúlyos, annak kemény lehet. Igencsak igénybe veszi a térdet. Időben kell indulni, hogy kényelmes kirándulás legyen, mint rohanás.