2015. augusztus 16., vasárnap

Schneeberg túra II. - 2015 augusztus

Aki a Losenheimi felvonó végében található Edelweisshütte-től akar feljutni a Schneebergre, az vegye figyelembe, hogy ez nem az a klasszikus sétálgatós túra, ahol az ember elandalog, miközben büszke magára, hogy ismét adózik a testmozgásnak, és kipipálja ezt a napirendi pontot is ...

A feljutás egy átlagember számára igencsak megerőltető tud lenni, jó fizikai állóképességre van szükség. Aki aktív kikapcsolódásra vágyik, annak nincs jobb hely.
A Losenheimi felvonóval ( családi jegy 26 eur ) ...

érkezés ...

Indul a hegyi menet: célunk a hegy tetején a Fischerhütte ( 2049 méter tengerszint felett ), meneidő: 3,5 óra.
Két gyalogút vezet fel a hegyre.
Mi a könnyebbet választottuk, ami hosszabb. Így utólag, nem tudom elképzelni milyen is lehet a nehezebb.
A könnyebb út az Edelweisshütte ( 1235m tengerszint felett ) mögött indul, át a kertkapun és rögtön balra ( nem keveregni a hütte mögötti háznál! mint ahogy mi tettük ).
Egyből emelkedik az út, kezdetben a fenyőerdőben vezet ...

majd kiér a sziklás hegyoldalhoz, ahol kezdődik az igazi teadélután ...

A felső részen a falba erősített drótkötél segíti a mászást, sokszor négykézláb kell feljebb kapaszkodni.

Az erdős rész kb 1 óra, a sziklás rész újabb 1 -1,5 óra, majd a fennsíkon újabb 1 óra ...

A dombetető mögött a Fischerhütte, azonban ezt egyikünk sem tudta ...

Már csak a hálóteremben volt hely ...

A környék ...

a másnapi útvonalunk, a cél a hegy mögötti Salamander-vasút megálló ...

És ki járt itt?

Másnap reggel ...

indulás ...

balra fent a hegytetőn a Fischerhütte, jobbra középen a Damböckhaus

Schneebergbahn hegyi vasú végállomás.

Innen vasúttal lemehetünk a hegyről. De lehet gyalogolni is, ahogy mi a legutóbbi alkalommal.
Most inkább a vonatot választottuk. Lefelé a Baumgartner megállónál a vonat vár 2 percet, ki lehet szállni, és lehet venni helyi fánkot ( mi vettünk, érdemes, édes, de finom ).
Puchbergi végállomás ..

Mivel az autót Losenheimben hagytuk, ezért valahogy el kell keveredni Puchbergből Losenheimbe.
Van busz közlekedés ( az állomás oldalánál van a megálló, a kijárattól balra ), de csak ritkán jár. Nekünk 2 órát kellett volna várni, ezért elindultunk gyalog. Az van kiírva hogy Losenheim 5 km, de a tényleges távolság 7 km, abból 1 km hegymenet.

A lenti képen látható a túra útvonala: a felvonó végállomása kb. ott van ahol a jobb oldali fenyővel borított domb körvonala érintkezik a szemben lévő nagy heggyel ( Schneeberg ), és a gyalogút felfelé végig a gerincen halad, a Fischerhütte pedig a felhőpamacs bal oldalánál lehet ...

a felnőttek sem fáradtak el a végére :-), és a gyerekek sem ...

végül egy kis patakozás a környéken ...

Jó kis túra volt. Sajnos az időjárás miatt jöttünk haza egy nappal előbb. Érdemes lett volna még egy éjszakát eltölteni a hegyen, akkor lett volna 100%-s a program, így csak 99,99%.